• Sabina Gealatu

Fără carne: „orez” de conopidă & năut picant

Acum nu mult timp m-am hotărât să fiu adult adevărat și să mă duc la analize. O săptămână și o interpretare mai târziu s-au tradus în „fără carne 2 zile pe săptămână”.


Fie vorba între noi, mare carnivoră nu mai sunt de-o vreme, da' nici n-am stat vreodată să mă gândesc în mod conștient că trebuie să nu mănânc carne. Deci, a devenit un mini challenge, că a trebuit să-mi plănuiesc să-mi fac mâncare fără carne.


Și m-am gândit dă dacă nu aici vorbesc despre asta, atunci unde?


„Orez” de conopidă

Singura treabă pe care o are cu orezul e forma, deh. Da' conopida e chiar mișto. Și dacă zici că nu-i mișto pentru că n-are niciun gust, fix aici greșești: pentru că n-are niciun gust, poți să-i dai tu orice gust vrei. Asta-i toată șmecheria.


Am produs cu următoarele:

  • 1 conopidă mică

  • 2 mâini de năut fiert sau din conservă

  • 10 curmale uscate

  • 1-2 cepe verzi sau ceva chives

  • sare

  • piper

  • curry

  • chilli

  • turmeric

  • 2 linguri de ulei


Și în felul următor:

  • Am răzuit, practic, conopida cu robotul. Adică am apus lama de răzătoare (așa se zice, oare?) și am rezolvat-o pe fraieră. Da, merge și cu răzătoarea de mână, da' nu știu nici cât o să-ți ia, nici cât de ușor o să fie.

  • Am încins uleiul într-o oală și am pus „orezul” de conopidă. Am lăsat povestea asta pe foc cam 10-15 minute, da am avut grijă să amestec constant, să se facă toată.

  • Între timp, am scos sâmburii din curmale și le-am rupt un pic, apoi am tocat ceapa verde, fără prea multă finețe.

  • Am pus peste conopidă sarea, piperul, curryul, chilliul și turmericul și le-am amestecat ca lumea. Apoi am pus năutul și curmalele și le-am mai lăsat 10 minute. În ultimele 5 minute am pus și ceapa verde.

Și aia e.


Eu l-am mâncat așa ⬇️:

  • cu dovleac copt (pe care l-am folosit aici și într-o supă cremă #mealplan)

  • spanac

  • roșii

  • tofu


Năut picant

Oricât de snoabă aș suna, aia e: nu-mi place năutul din conservă. Mă rog, nu la fel de mult ca ăla pe care-l fierb acasă. Deci da, pentru că știam că vreau năut în „orez”, am fiert o pungă și am stat să-mi chinui creierul: ce să fac cu restul?


Am găsit soluția:

  • oricât năut vrei sau ai

  • ulei de măsline

  • sare

  • piper

  • chilli

  • curry

  • chimion

Și dacă te întrebi cum se procedează, află că:

  • Năutul îl lași la hidratat peste noapte, într-o oală în care chiar să aibă loc. Ca idee, boaba de năut își cam dublează volumul (dacă nu mai mult), deci are nevoie de spațiu. Și apă.

  • După ce s-a umflat, îi schimbi apa și îl pui să fiarbă, la foc mic. Cu sare, ofc #seasonfromtheinside. Lasă-l cam o oră, da' încearcă-l după vreo 45 de minute.

  • Acum că l-ai fiert, scurge-ți năutul de apă și încinge-ți cuptorul la 200 de grade.

  • Pune uleiul de măsline și amestecă-l bine. Apoi pune sarea, piperul, chilliul, curryul, chimionul și ce te mai interesează. Mai amestecă o dată.


  • Trage niște hârtie de copt peste tavă și pune năutul acolo. Pe cât posibil, încearcă să fie într-un singur strat.


  • Când s-a încins cuptorul, bagă tava de năut pentru 20-25 minute, dar fi pe fază: timpul ăsta depinde de la cuptor la cuptor, ține de cât năut ai acolo și ce mărime are. Deci nu pleca prea departe și mai aruncă un ochi din când în când.



Și gata.


Io-l consum pe post de snack între mese, ca să nu mai bag covrigei și alte d-alea, sau în supe și salate ca să nu mai mănânc chiar atât de multă pâine. Că oricum mănânc.

Asta-i supa aia cremă de ziceam mai sus de ea


Deci da, astea sunt cele două tips and tricks ale mele pentru mâncare fără carne.


Gata, momentan. Pe miercuri!

București, România

  • Instagram
  • Facebook

©2020 by Sabina Gealatu. Proudly created with Wix.com