• Sabina Gealatu

Cum să nu mai urăști legumele - micul dejun

Ce vreau să zic e că, din câte am auzit, mulți sunt cei care și la vârste onorabile preferă să se dea din calea legumelor. Și e păcat.

Mi se pare că toată ura asta a legumelor vine din faptul că ni s-au dat să le mâncăm fără nici un fel de ajustare. Nu-i intenția mea să-i supăr pe cei care cred în legume fără sare, da' mi se pare că-i un purism neaplicabil la majoritate.


Deci, cum să nu mai urăști legumele. De data asta, în micul dejun.


It goes like that, pentru 6 bucăți:

  • jumătate de zuchinni

  • jumătate de ardei roșu

  • un sfert de ceapă, de ce culoare vrei tu

  • 6 ouă

  • sare, piper, fulgi de chilli

Și ca unelte, avem:

  • cuțit

  • furculiță

  • tocător

  • bol

  • forme de muffins

  • cuptor


Treaba merge în felul următor:

  1. Încingi cuptorul. 200 de grade. În general, io nu sunt mare fan al încinsului de cuptor din prima. Mi-e oricum cald mereu, n-am nevoie de presiunea asta extra. Plus că, în 99% din cazuri, mă mișc mai greu decât presupun oamenii care au scris rețeta, deci e safe să-l pornesc și mai târziu. Dar, de data asta fac o excepție. Nu de alta, da' sunt puține lucruri de făcut.

  2. Toci legumele. Cum poți. Adevărul e c-ar fi mișto să le faci cât mai mici. Sau cum s-ar spune mai pe tehnic, brunoise. Ce înseamnă asta e că iei leguma, și o tai de 3 ori, da de 3 ori într-un fel specific. O dată pe lungime, o dată pe lățime și încă o dată pe înălțime. Și încerci ca toate tăieturile astea să fie cât mai apropiate. Top tip: când cureți ceapa, nu-i tăia rădăcina. Îți arată Gordon Ramsay cum s-o faci.

  3. Amesteci lucruri. Toate legumele ce le-ai tăiat le pui într-un bol și le amesteci frumos, să se distribuie așa, uniform. După dai pe ele cu sare, piper, chilli și/sau orice altceva mai vrei tu să le pui.

  4. Aranjezi lucruri Acum c-ai terminat cu asta, poți să pui legumele în forme. Aș zice cam o lingură de legume în fiecare formă, dar depinde de cât de mari sunt. Ideea e să ai loc de-un ou. Că după ce-ai pus acolo legumele, pui câte un ou peste. Și acum, cel mai important pas. Cu grijă, atenție și o furculiță, spargi gălbenușul. Dar ideea nu e să-l faci bucăți, ci doar să îl înțepi ușor. Apooooi, iei furculița și o treci pe marginea formei, până la fund, ca să ajuți gălbenușul să intre pe sub și printre legume.

  5. Iar la cuptor Mai dai niște sare și piper peste ou și-apoi muți toată șandramaua în cuptor. Vreo 20 de minute ar trebui să fie fix suficient, dar keep an eye on them. Când s-a făcut gălbenușul și albușul e perfect opac, ar trebui să fie gata.




Care e ideea?

Jur că înțeleg că legumele nu-s neapărat pentru toată lumea, dar jur și că-i cred pe doctorii ăia de spun că-i important să le mâcăm. Deci d-aici ideea. Ouăle oricum fac totul mai bun, deci și legumele, așa că-i o variantă easy peasy lemon squeezy, care te mai salvează și de momentul ăla de dis de dimineață când te uiți aiurea în frigider, că nu știi ce să mănânci.


Top tip

Când vrei să mănânci aceste muffin-uri extraordinare, poți să le tai în două pe lățime și să le pui pun pic în tigaie, pe ambele părți, ca să mai prindă niște culoare. Și dă-i și cu niște pâine acolo, să se rumenească un pic. Cu sau fără ulei, asta-i alegerea ta. Eu aș zice fără.


Gealatu, out!


București, România

  • Instagram
  • Facebook

©2020 by Sabina Gealatu. Proudly created with Wix.com